Warunki Handlowe
Warunki handlowe
WARUNKI HANDLOWE
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.Niniejsze ogólne warunki handlowe regulują prawa i obowiązki stron umowy wynikające z umowy sprzedaży zawartej pomiędzy:
I. Dane podstawowe
Sprzedającym: Opre' Cidery s.r.o., Budimír 42, 044 43 Budimír, Słowacja
REGON: 47 975 504
NIP: 2024166210
VAT ID: SK2024166210
Numer konta: IBAN: SK46 7500 0000 0040 2097 1064
firma zarejestrowana w Rejestrze Handlowym Sądu Rejonowego Košice I, dział: Sro, numer wpisu 36604/V
Dane kontaktowe:
tel: +421 948 285 404
e-mail: info@oprebrothers.cz
(dalej jako "Sprzedającemu")
i
Kupującym, którego przedmiotem jest zakup i sprzedaż towarów na stronie internetowej sklepu elektronicznego Sprzedającemu.
Organ nadzorczy:
Inspektorat Słowackiej Inspekcji Handlowej (SOI) dla Kraju Koszyckiego
z siedzibą w Koszycach
Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65 Košice 1
Dział nadzoru i Dział prawny
tel.: 055/622 07 81, fax: 055/622 45 47
e-mail: ke@soi.sk
Organ nadzorczy:
Regionalny Inspektorat Weterynarii i Żywności w Koszycach
Hlinkova 1/c, 040 01 Košice
Dział nadzoru i Dział prawny
tel.: +421 55 796 18 12, +421 915 694 010
e-mail: riaditel.ke@svps.sk
Adres do składania reklamacji, odstąpienia od umowy, wniosków i skarg:
Opre' Cidery s.r.o., Budimír 42, 044 43 Budimír, REGON: 47 975 504, e-mail: info@oprebrothers.com
2. PRZEDMIOT UMOWY
Przedmiotem umowy są wyłącznie towary i usługi (produkty) wyraźnie wskazane w umowie kupna — zamówieniu. Ilość, cechy, ceny i inne dane zawarte na stronie internetowej Sprzedającego stanowią wiążące informacje.
Sprzedającemu zobowiązuje się dostarczyć Kupującemu:
– produkt bez wad, zgodny ze specyfikacją lub właściwościami typowymi dla danego rodzaju,
– produkt spełniający normy, przepisy i regulacje obowiązujące na terytorium Republiki Słowackiej.
Strony uzgodniły, że Kupujący, składając zamówienie Sprzedającemu, potwierdza, iż zgadza się, że niniejsze ogólne warunki handlowe oraz ich postanowienia będą miały zastosowanie do wszystkich umów kupna zawartych za pośrednictwem strony internetowej sklepu prowadzonego przez Sprzedającego. Na ich podstawie Sprzedającemu dostarcza Kupującemu produkt prezentowany na wskazanej stronie internetowej (zwanej dalej „umową kupna”), a także do wszystkich stosunków między Sprzedającym a Kupującym, powstałych w szczególności w trakcie zawierania umowy kupna i rozpatrywania reklamacji produktu.
- ANULOWANIE ZAMÓWIENIA
Anulowanie zamówienia przez Kupującego:
Kupujący ma prawo anulować zamówienie bez podania przyczyny w dowolnym momencie przed jego ostatecznym potwierdzeniem, a także ma prawo odstąpić od umowy, której przedmiotem jest dostawa produktu, jeszcze przed rozpoczęciem biegu terminu do odstąpienia od umowy.
Jeżeli Sprzedającemu odpowiednio i terminowo poinformował konsumenta o prawie do odstąpienia od umowy zgodnie z § 3 ust. 1 lit. h), konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość lub od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa Sprzedającemu w ciągu 14 dni od dnia odbioru produktu, bez podania przyczyny.
Sprzedającemu może dochodzić odszkodowania, zwłaszcza w przypadku zakupu produktu "na zamówienie", który musiał zostać zakupiony na życzenie Kupującego, lub gdy związane z zapewnieniem produktu poniesiono udokumentowane koszty. Opłata za anulowanie zamówienia może wynieść do wysokości kosztów zakupu produktu.
Anulowanie zamówienia przez Sprzedającego:
Sprzedającemu zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia lub jego części w następujących przypadkach:
– niemożność ostatecznego potwierdzenia zamówienia (błędnie podany numer telefonu, niedostępny Kupujący, brak odpowiedzi na e-maile itp.).
Ogólne warunki handlowe stanowią integralną część umowy kupna. W przypadku, gdy Sprzedającemu i Kupujący zawrą pisemną umowę kupna, w której ustalą warunki różniące się od ogólnych warunków handlowych, postanowienia umowy kupna będą miały pierwszeństwo przed ogólnymi warunkami handlowymi.
- SPOSÓB ZAWIERANIA UMOWY KUPNA
Sprzedaż alkoholu jest możliwa wyłącznie dla osób, które ukończyły 18. rok życia. Przesyłając formularz zamówienia alkoholu, Kupujący jednocześnie potwierdza, że w dniu składania zamówienia ma ukończone 18 lat. Sprzedającemu ma prawo zweryfikować ten fakt, wymagając okazania ważnego dokumentu tożsamości.
- Umowa kupna zostaje zawarta poprzez wiążące przyjęcie przez Sprzedającego propozycji umowy kupna złożonej przez Kupującego, które odbywa się za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej przez Kupującego do Sprzedającego, wypełnionego formularza przesłanego przez Kupującego na stronie internetowej Sprzedającego lub zamówienia telefonicznego złożonego przez Kupującego Sprzedającemu (zwane dalej „zamówieniem”).
- Wiążące przyjęcie zamówienia przez Sprzedającego następuje poprzez telefoniczne, e-mailowe lub prywatne potwierdzenie przez Sprzedającego skierowane do Kupującego, które oznacza przyjęcie zamówienia po wcześniejszym potwierdzeniu przez Kupującego oznaczonego jako „potwierdzenie zamówienia”.
- Wiążące przyjęcie zamówienia zawiera informacje dotyczące nazwy i specyfikacji produktu, którego sprzedaż jest przedmiotem umowy kupna, ceny produktu i/lub innych usług, danych dotyczących miejsca oraz sposobu dostarczenia produktu, a także ceny, warunków, sposobu i terminu dostarczenia produktu lub innych istotnych informacji.
5. PRAWA I OBOWIĄZKI SPRZEDAJĄCEG
1. Sprzedającemu ma obowiązek:
- na podstawie zamówienia potwierdzonego przez Sprzedającego dostarczyć towar Kupującemu w uzgodnionej ilości, jakości i terminie oraz zapakować go lub przygotować do transportu w sposób niezbędny do jego konserwacji i ochrony,
- zapewnienia, że dostarczony produkt spełnia obowiązki określone w obowiązujących przepisach prawnych Republiki Słowackiej,
- przekazać Kupującemu, najpóźniej w formie pisemnej lub elektronicznej, wraz z produktem wszystkie dokumenty niezbędne do odbioru i użytkowania produktu oraz inne dokumenty przewidziane obowiązującymi przepisami prawa (dane dotyczące właściwości produktu, instrukcje montażu, obsługa, użytkowanie, konserwacja, uwagi dotyczące bezpieczeństwa w języku słowackim, formularz odstąpienia od umowy, karta gwarancyjna/na żądanie konsumenta lub jeżeli Sprzedającemu zapewnia okres gwarancji dłuższy niż ustawowy okres rękojmi/dokument zakup produktu).
2. Sprzedającemu ma prawo do należytej i terminowej zapłaty od Kupującego ceny zakupu za dostarczony produkt.
6. PRAWA I OBOWIĄZKI KUPUJĄCEGO
- Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy na piśmie bez podania przyczyny w ciągu czternastu dni (Ustawa nr 102/2014 o ochronie konsumentów przy sprzedaży towarów lub świadczeniu usług na podstawie umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa Sprzedającego) od dnia odbioru produktu lub zawarcia umowy o świadczenie usługi. Odstąpienie konsumenta od umowy powoduje jej unieważnienie od samego początku
- Konsument:
- odbiera zakupiony lub zamówiony produkt,
- zapłaci Sprzedającemu ustaloną cenę zakupu w uzgodnionym terminie płatności, w tym koszty dostarczenia produktu,
- potwierdza odbiór produktu za pomocą wiadomości e-mail, podpisu lub podpisu osoby przez niego upoważnionej.
3.Konsument ma prawo do dostarczenia produktu w ilości, jakości, terminie, sposób i miejscu ustalonym przez strony umowy przy wiążącym przyjęciu zamówienia.
WARUNKI DOSTAWY
- Sposoby dostawy produktu:
Dostawa towarów jest możliwa w następujący sposób:
Dostawa kurierem - 123 Kurier, - Cena i płatność.
Przy zamawianiu produktu i dostawie: przesyłka + opakowanie razem
Kurierem „123 Kurier“, dla wartości zamówienia do 999 CZK (w tym VAT): 99 CZK
Kurierem „123 Kurier“, dla zamówienia powyżej 1000 CZK: 0 CZK – darmowa dostawa.
Dopłata za płatność przy odbiorze:
25 CZK / 1,20 EUR
Przy płatności powyżej 1190 CZK, dopłata za płatność przy odbiorze jest darmowa.
Koszt dostawy towarów obowiązuje na terytorium Republiki Słowackiej. W przypadku wysyłki towaru za granicę, koszty transportu są kalkulowane indywidualnie na podstawie umowy dotyczącej ceny transportu poza terytorium Republiki Słowackiej.
Kupujący jest zobowiązany do zapłaty ceny zakupu produktu ustalonej w umowie kupna w momencie zawarcia umowy kupna, w tym kosztów dostawy towaru (zwanych dalej "ceną zakupu") zgodnie z ustawą nr 18/1996 Z.z. w obowiązującym brzmieniu, w formie:
- gotówką, bezpośrednio kurierowi lub dostawcy,
- online kartą płatniczą przez firmę GoPay.
- W przypadku, gdy Kupujący zapłaci Sprzedającemu cenę zakupu przelewem bezgotówkowym, za dzień płatności uważa się dzień, w którym cała cena zakupu została zaksięgowana na koncie Sprzedającego, IBAN: SK4675000000004020971064, zmienny symbol: numer zamówienia.
- Kupujący ma obowiązek zapłacić Sprzedającemu cenę zakupu uzgodnionego produktu w terminie określonym w umowie kupna, najpóźniej jednak w momencie odbioru produktu.
- W przypadku, gdy Kupujący zapłaci Sprzedającemu uzgodnioną cenę zakupu, ma prawo odstąpić od umowy kupna i żądać zwrotu ceny zakupu wyłącznie w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa Republiki Słowackiej.
- Jeżeli Kupujący nie zapłaci całej ceny zakupu przy odbiorze produktu, strony umowy ustaliły, że Sprzedającemu ma prawo odstąpić od umowy kupna i zażądać od Kupującego zwrotu kosztów poniesionych w związku z realizacją zamówienia i dostarczeniem produktu.
- Ceny produktów podane na stronie internetowej Sprzedającego obowiązują w chwili złożenia zamówienia przez konsumenta.
- Cena zakupu uważa się za zapłaconą w momencie zaksięgowania całkowitej ceny zakupu na koncie Sprzedającego w przypadku płatności przelewem lub przy wpłacie gotówką na ręce kuriera.
- Sprzedającemu zastrzega sobie prawo własności do towaru do chwili całkowitej zapłaty ceny zakupu.
- Dokument zakupu, wystawiony na podstawie umowy kupna między Sprzedającym a Kupującym, stanowi jednocześnie dokument podatkowy.
- Odbiór towaru przez Kupującego jest możliwy dopiero po dokonaniu pełnej zapłaty, chyba że uzgodniono inaczej.
- Do ceny produktu doliczana jest cena transportu, zgodnie z punktem 7.2.
- Towar sprzedawany jest zgodnie z wymaganiami Kupującego oraz przedstawionymi próbkami, katalogami, typografiami i wzornikami Sprzedającego, dostępnymi na stronie internetowej sklepu Sprzedającego.
- Jeżeli Sprzedającemu i konsument nie postanowią inaczej, Sprzedającemu zobowiązany jest do zrealizowania zamówienia konsumenta w terminie 30 dni od jego złożenia.
- Kupujący przejmuje produkt zgodnie z warunkami określonymi w przyjęciu zamówienia przez Sprzedającego.
- Informacje o właściwościach produktów, ilościach i inne dane zawarte na stronie internetowej Sprzedającego są wiążące.
- Miejscem dostarczenia towaru jest miejsce wskazane w przyjęciu zamówienia przez Sprzedającego, chyba że strony umowy postanowiły inaczej.
- Sprzedającemu dostarczy produkt Kupującemu na adres wskazany przez Kupującego w umowie kupna. Produkt uważa się za dostarczony w momencie, gdy zostanie dostarczony na adres wskazany w wiążącym przyjęciu zamówienia.
- W przypadku, gdy Sprzedającemu dostarczy produkt Kupującemu na miejsce wskazane w umowie kupna, Kupujący odbierze towar osobiście lub zapewni, aby towar odebrała osoba, którą upoważni do odbioru towaru w przypadku swojej nieobecności, a także podpisze protokół o doręczeniu i przekazaniu towaru. Osoba trzecia upoważniona do odbioru towaru wskazanego w umowie kupna ma obowiązek przedstawić Sprzedającemu oryginał lub kopię umowy kupna oraz dowód zapłaty za towar i pisemne pełnomocnictwo. W przypadku, gdy będzie konieczne powtórzenie dostawy towaru z powodu nieobecności Kupującego w miejscu wskazanym w umowie kupna, wszelkie koszty związane z powtórnym dostarczeniem towaru na wskazane miejsce pokrywa Kupujący, w tym zwłaszcza koszty powtórnej dostawy towaru na miejsce wskazane w umowie kupna. Towar uważa się za dostarczony w momencie dostarczenia go na adres wskazany w wiążącym przyjęciu zamówienia i za odebrany w momencie fizycznego odbioru towaru przez Kupującego lub jego upoważnionego przedstawiciela, bądź odmowy odbioru towaru, co zostanie odnotowane przez przewoźnika w protokole o doręczeniu i przekazaniu towaru.
- Koszty związane z dostawą nie są wliczone w cenę zakupu towaru i Sprzedającemu nie jest zobowiązany do świadczenia tych usług Kupującemu.
- Jeżeli Kupujący po dokonaniu sprawdzenia towaru po dostawie stwierdzi, że produkt ma wady, powiadomi o tym Sprzedającego i zgłosi mu reklamację produktu lub odstąpienia od umowy przez Sprzedającego.
- Jeżeli Sprzedającemu nie wykonuje umowy, gdyż nie jest w stanie dostarczyć zamówionego produktu lub wykonać usługi, ma obowiązek niezwłocznie poinformować o tym Konsumenta i zwrócić mu zapłaconą cenę za produkt lub zadatek w terminie 14 dni, chyba że Sprzedającemu i Sprzedającemu konsument zgodził się na świadczenie zastępcze. Jeżeli Sprzedającemu i konsument nie dojdą do porozumienia w sprawie świadczenia zastępczego, Sprzedającemu jest zobowiązany do zwrotu wszelkich udowodnionych kosztów, które konsument poniósł w celu zamówienia produktu lub usług. W przypadku świadczenia zastępczego Sprzedającemu ma obowiązek dostarczyć konsumentowi produkt lub wykonać usługę o tej samej jakości i cenie.
8. NABYCIE WŁASNOŚCI I PRZEJŚCIE RYZYKA USZKODZENIA TOWARU
Kupujący nabywa prawo własności do produktu dopiero po całkowitym zapłaceniu pełnej ceny zakupu za produkt.
9. PRAWA AUTORSKIE
Prawa autorskie są regulowane ustawą o prawie autorskim nr 185/2015 Dz.U.U. w obowiązującym brzmieniu.
- ODSTĄPIENIE OD UMOWY KUPNA
1.Kupujący ma prawo odstąpić od umowy kupna w ciągu 14 dni od dnia otrzymania produktu, bez podania przyczyny, zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy nr 102/2014 Dz.U. w sprawie ochrony konsumentów przy sprzedaży towarów lub świadczeniu usług na odległość, lub zawarciu umowy poza lokalem przedsiębiorstwa Sprzedającemu, oraz o zmianie niektórych przepisów prawa.
Sprzedającemu ma obowiązek przyjąć produkt zwrócony przez Kupującego i zwrócić mu zapłaconą cenę za produkt, łącznie z kosztami związanymi z zamówieniem, w terminie nieprzekraczającym 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Koszt zwrotu produktu ponosi konsument.
Konsument nie ma prawa odstąpić od umowy, której przedmiotem jest:
a) świadczenie usługi, jeżeli jej wykonanie rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta, a konsument oświadczył, że został odpowiednio poinformowany, iż wyrażenie zgody na rozpoczęcie świadczenia usługi oznacza utratę prawa do odstąpienia od umowy po pełnym jej wykonaniu,
b) sprzedaż towaru lub świadczenie usługi, której cena zależy od zmian na rynku finansowym, na które Sprzedającemu nie ma wpływu, a które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy,
c) sprzedaż towarów wykonanych według specjalnych wymagań konsumenta, towarów na wymiar lub towarów przeznaczonych specjalnie dla jednego konsumenta,
d) sprzedaż towarów, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub mają krótki okres trwałości,
e) sprzedaż towarów zapakowanych w opakowania ochronne, które nie mogą zostać zwrócone ze względów zdrowotnych lub higienicznych, jeżeli opakowanie zostało naruszone po dostarczeniu,
f) sprzedaż towarów, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, mogą zostać nierozłącznie zmieszane z innymi towarami,
g) sprzedaż napojów alkoholowych, których cena została ustalona w chwili zawarcia umowy, z dostawą najwcześniej po 30 dniach, a której cena zależy od wahań cen rynkowych, na które Sprzedającemu nie ma wpływu,
h) świadczenie pilnych napraw lub konserwacji, które konsument wyraźnie zażądał od Sprzedającemu, pod warunkiem, że nie dotyczy to umów o świadczenie usług ani umów, których przedmiotem jest sprzedaż rzeczy innych niż części zamienne do naprawy lub konserwacji, zawartych podczas wizyty Sprzedającemu u konsumenta, jeżeli te usługi lub towary nie zostały wcześniej zamówione,
i) sprzedaż nagrań dźwiękowych, nagrań wideo, nagrań audiowizualnych, książek lub programów komputerowych sprzedawanych w opakowaniach ochronnych, jeżeli konsument rozpakował opakowanie,
j) sprzedaż czasopism, z wyjątkiem umów o prenumeratę oraz sprzedaży książek dostarczanych w opakowaniach ochronnych,
k) świadczenie usług noclegowych w innym celu niż zakwaterowanie, przewóz rzeczy, najem samochodu, świadczenie usług gastronomicznych lub świadczenie usług związanych z spędzaniem wolnego czasu, w ramach których Sprzedającemu zobowiązuje się do świadczenia usług w uzgodnionym terminie,
l) dostarczanie treści elektronicznych w inny sposób niż na nośniku fizycznym, jeżeli dostarczenie tych treści rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta, a konsument oświadczył, że został należycie poinformowany, iż wyrażenie zgody skutkuje utratą prawa do odstąpienia od umowy.
2. Kupujący ma obowiązek odstąpienia od umowy w formie pisemnej. Przed odstąpieniem od umowy kupna, zgodnie z postanowieniami niniejszych ogólnych warunków handlowych, Kupujący musi podać swoje dane identyfikacyjne, numer i datę zamówienia, dokładną specyfikację produktu oraz sposób, w jaki Sprzedającemu powinien zwrócić już zaakceptowane wykonanie, w tym numer konta bankowego i/lub adres pocztowy.
Konsument jest zobowiązany odesłać towar lub przekazać go Sprzedającemu bądź osobie przez niego upoważnionej do odbioru towaru najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Zasada ta nie dotyczy sytuacji, w której Sprzedającemu oferuje odbiór osobisty lub odbiór przez osobę przez niego upoważnioną. Termin, o którym mowa, uznaje się za zachowany, jeśli towar zostanie przekazany do transportu najpóźniej w ostatnim dniu tego terminu.
- W przypadku uzasadnionego odstąpienia od umowy Sprzedającemu zwróci Kupującemu cenę zakupu, łącznie z kosztami poniesionymi przez Kupującego w związku z zamówieniem i dostawą produktu, pod warunkiem, że Kupujący wraz z produktem przedstawi Sprzedającemu pisemne dokumenty potwierdzające poniesione przez niego koszty związane z zamówieniem.
- Kosztami poniesionymi przez Kupującego w związku z zamówieniem produktu są m.in. koszty realizacji zamówienia, takie jak opłata za połączenie telefoniczne, za pomocą którego Kupujący złożył propozycję zawarcia umowy sprzedaży, lub opłata za połączenie z witryną internetową Sprzedającemu, na której Kupujący wypełnił i wysłał formularz zamówienia towaru, bądź wysłał wiadomość e-mail z zamówieniem.
11.ZACHOWANIE POUFNOŚCI
Kupujący jest zobowiązany bezwarunkowo zachować poufność dotyczącą wszystkich informacji, które zostały mu udostępnione w związku z dostawami od Sprzedającemu i które mogą być uznane za tajemnicę handlową lub firmową, z uwagi na okoliczności, oraz które powinny być traktowane jako poufne, z wyjątkiem informacji, które są dostępne z publicznych źródeł.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Sprzedającemu zastrzega sobie prawo do zmiany tych ogólnych warunków handlowych. Obowiązek pisemnego zawiadomienia o zmianach tych warunków uznaje się za spełniony poprzez umieszczenie ich na stronie internetowej sklepu internetowego Sprzedającemu.
2. W przypadku, gdy umowa sprzedaży została zawarta w formie pisemnej, każda jej zmiana musi mieć formę pisemną.
3. Strony umowy uzgodniły, że komunikacja między nimi będzie odbywać się za pomocą wiadomości e-mail.
4. Na relacje, które nie są uregulowane tymi ogólnymi warunkami handlowymi, mają zastosowanie odpowiednie przepisy następujących ustaw i rozporządzeń:
a. Ustawa nr 102/2014 Dz.U. o ochronie konsumentów przy sprzedaży towarów lub świadczeniu usług na podstawie umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa Sprzedającemu, a także o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw.
b. Ustawa nr 22/2004 Dz.U. o handlu elektronicznym oraz o zmianie i uzupełnieniu ustawy nr 128/2002 Dz.U. (w brzmieniu obowiązujących nowelizacji).
c. Ustawa nr 250/2007 Dz.U. o ochronie konsumentów oraz o zmianie ustawy nr 372/1990 Dz.U. o wykroczeniach (w brzmieniu obowiązujących nowelizacji).
d. Ustawa nr 40/1964 Dz.U. Kodeks cywilny (w brzmieniu obowiązujących nowelizacji).
5. Niniejsze ogólne warunki handlowe wchodzą w życie wobec Kupującego z chwilą zawarcia umowy sprzedaży.
6. Jeśli konsument odstąpi od umowy, ponosi koszty zwrotu produktu Sprzedającemu zgodnie z § 10 ust. 3, ustawy, a jeśli odstępuje od umowy zawartej na odległość, także koszty zwrotu produktu, który ze względu na swoją naturę nie może zostać zwrócony za pośrednictwem poczty.
7. Kupujący jest ewentualnie zobowiązany do zapłaty Sprzedającemu ceny za faktycznie świadczoną usługę zgodnie z § 10 ust. 5, ustawy, a jeśli konsument odstąpi od umowy o świadczenie usług po wyrażeniu wyraźnej zgody Sprzedającemu zgodnie z § 4 ust. 6, ustawy.
8. Sprzedającemu nie jest związany żadnymi kodeksami postępowania w odniesieniu do Kupującego, zgodnie z przepisami ustawy nr 250/2007 Dz.U. o ochronie konsumentów w brzmieniu późniejszych zmian.
9. Czas trwania umowy - w trakcie obowiązywania okresu gwarancyjnego, warunki rozwiązania umowy są określone powyżej.
10. Ewentualne rozwiązanie powstałego sporu może odbywać się również drogą pozasądową, na podstawie wzajemnej zgody stron.
11. Prawo własności przedmiotu umowy przechodzi na Kupującego dopiero po dokonaniu zapłaty wszystkich należności określonych w umowie.
12. Sprzedającemu ma prawo do odszkodowania (zgodnie z § 420 i następne Kodeksu cywilnego), jeśli Kupujący zamówił produkt, którego nie anulował lub od którego nie odstąpił, a jednocześnie nie odebrał produktu od przewoźnika, lub po wezwaniu Sprzedającemu nie odebrał towaru w przypadku wybrania osobistego odbioru w określonym terminie. Takie działanie Kupującego narusza jego obowiązek odbioru zamówionego towaru.
13. Przy ustalaniu wysokości odszkodowania, Sprzedającemu bierze pod uwagę przede wszystkim koszty transportu oraz związane z nim opłaty w przypadku wysyłki produktu, koszty związane z pakowaniem, wysyłką i administracją zamówienia, a także inne koszty związane z realizacją zamówienia. Ma również prawo do naliczenia utraconego zysku.
14. Sprzedającemu ma prawo nie dochodzić odszkodowania lub dochodzić go jedynie częściowo.
INFORMACJE O SKORZYSTANIU Z PRAWA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY PRZEZ KONSUMENTA
- Prawo do odstąpienia od umowy.
Mają Państwo prawo odstąpić od tej umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni. Termin na odstąpienie od umowy upływa po 14 dniach od dnia odbioru produktu. Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, prosimy poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy jednoznacznym oświadczeniem (na przykład listem wysłanym pocztą, faksem lub e-mailem) na adres: info@oprebrothers.cz
W celu odstąpienia od umowy mogą Państwo skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, który znajduje się pod adresem: Opre' Cidery s.r.o., Budimír 42, 044 43 Budimír, REGON: 47 975 504, lub na stronie: https://www.oprebrothers.com/ dokumenty/odstoupeníodsmlouvy.pdf
Termin na odstąpienie od umowy uważa się za zachowany, jeśli wyślą Państwo powiadomienie o skorzystaniu z prawa do odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. - Konsekwencje odstąpienia od umowy.
Po odstąpieniu od umowy zwrócimy Państwu wszystkie dokonane płatności związane z zawarciem umowy, w tym cenę zakupu oraz koszty dostarczenia towaru.
Zwrot płatności zostanie zrealizowany niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy. Płatność zostanie dokonana tą samą metodą, którą Państwo użyli do zapłaty, chyba że wyraźnie zgodziłeś się na inny sposób płatności, bez dodatkowych opłat.
- Jeśli są Państwo zainteresowani, mogą Państwo wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną za pośrednictwem naszej strony internetowej: https://www.oprebrothers.cz/dokumenty-odstupeniodzmluvy/
W przypadku skorzystania z tej opcji, niezwłocznie potwierdzimy przyjęcie odstąpienia na trwałym nośniku, np. e-mailem. - Termin odstąpienia od umowy będzie zachowany, jeśli produkt zostanie odesłany przed upływem 14 dni.
Odpowiadają Państwo jedynie za zmniejszenie wartości towaru, które wynika z niezbędnego obchodzenia się z produktem w celu stwierdzenia jego charakterystyki, właściwości i funkcjonalności.
- Informacje zawarte w niniejszej instrukcji stanowią integralną część umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem Sprzedającemu i mogą być zmienione jedynie za wyraźną zgodą obu stron umowy.
- Kupujący, wysyłając zamówienie i naciskając przycisk „zamówienie z obowiązkiem zapłaty”, wyraźnie potwierdza, że został poinformowany o tym, że częścią zamówienia jest obowiązek zapłaty ceny.
- Sprzedającemu niezwłocznie po zawarciu umowy zawartej na odległość, najpóźniej wraz z dostawą produktu, przekazuje konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy na trwałym nośniku.
Potwierdzenie zawiera:
- wszystkie informacje wskazane w art. 3 ust. 1 ustawy, jeśli Sprzedającemu nie przekazał tych informacji konsumentowi na trwałym nośniku przed zawarciem umowy zawartej na odległość.
- Kupujący może odstąpić od umowy, której przedmiotem jest dostawa produktu, również przed rozpoczęciem biegu terminu do odstąpienia od umowy.
- Kupujący może skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy u Sprzedającemu w formie pisemnej lub w formie zapisu na innym trwałym nośniku; jeśli umowa została zawarta ustnie, do skorzystania z prawa konsumenta do odstąpienia od umowy wystarczy jakiekolwiek jednoznacznie sformułowane oświadczenie konsumenta wyrażające jego wolę odstąpienia od umowy.
Konsument może skorzystać z formularza odstąpienia od umowy, który przekazał mu Sprzedającemu.
- Termin na odstąpienie od umowy uważa się za zachowany, jeśli powiadomienie o odstąpieniu od umowy zostało wysłane Sprzedającemu najpóźniej w ostatnim dniu terminu zgodnie z art. 7 ust. 1 lit. a ustawy.
- Ciężar dowodu dotyczącego skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy spoczywa na Kupującym.
Obowiązki Sprzedającego po odstąpieniu od umowy
- Sprzedającemu jest zobowiązany do niezwłocznego zwrócenia Kupującemu wszystkich płatności otrzymanych na podstawie umowy lub w związku z nią, najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia doręczenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zasada ta nie ma wpływu na postanowienia § 8 ust. 5 prawa.
- Sprzedającemu zwróci Kupującemu płatności zgodnie z ust. 1, korzystając z tego samego sposobu płatności, który wybrał konsument. Nie ma to wpływu na możliwość uzgodnienia innego sposobu płatności przez Kupującego, pod warunkiem, że nie wiąże się to z dodatkowymi kosztami dla Kupującego.
- Sprzedającemu nie jest zobowiązany do zwrotu kosztów dodatkowych, jeśli Kupujący wybrał inny sposób dostawy niż najtańszy, powszechnie dostępny sposób dostawy oferowany przez Sprzedającego. Koszty dodatkowe to różnica między kosztami wybranej przez Kupującego metody dostawy a najtańszą metodą dostawy oferowaną przez Sprzedającego.
- W przypadku odstąpienia od umowy dotyczącej sprzedaży produktu, Sprzedającemu nie musi zwrócić płatności przed wydaniem produktu lub przed udowodnieniem przez konsumenta, że produkt został odesłany. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy Sprzedającemu zaoferuje odbiór osobisty lub za pośrednictwem upoważnionych osób.
Obowiązki i uprawnienia konsumenta przy odstąpieniu od umowy
- Konsument jest zobowiązany do odesłania towaru lub przekazania go Sprzedającemu lub osobie przez niego upoważnionej do odbioru towaru najpóźniej w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy. Zasada ta nie obowiązuje, jeśli Sprzedającemu zaproponuje odbiór towaru osobiście lub za pośrednictwem osoby przez niego upoważnionej. Termin jest zachowany, jeżeli towar zostanie przekazany do transportu najpóźniej w ostatni dzień okresu.
- Przy odstąpieniu od umowy Kupujący ponosi jedynie koszty związane z odesłaniem towaru Sprzedającemu lub osobie przez niego upoważnionej do odbioru towaru. Zasada ta nie dotyczy, jeśli Sprzedającemu zgodzi się ponieść te koszty samodzielnie, lub jeśli nie spełnił obowiązku określonego w § 3 ust. 1 pkt 1 lit. i) ustawy.
- Kupujący odpowiada wyłącznie za zmniejszenie wartości towaru, które wynikło z takiego obchodzenia się z produktem, które wykracza poza konieczne działania związane z ustaleniem właściwości i funkcjonalności produktu. Kupujący nie ponosi odpowiedzialności za zmniejszenie wartości towaru, jeżeli Sprzedającemu nie wypełnił obowiązku informacyjnego o prawie konsumenta do odstąpienia od umowy zgodnie z § 3 ust. 1 pkt h) ustawy.
W Budimíru, dnia 01.08.2022